Nemuno upe gabendamos krovinius zuja autonominės elektrinės baržos – tai utopinis projektas ar netolimos ateities prognozė?  Lietuvos ryto televizijos laidoje aptarėme, ar įmanoma panaudoti upes krovininei, keleivinei bei laisvalaikio laivybai aplinkai draugišku būdu. 
Nacionalinės upių transporto plėtros asociacija drauge su partneriais siekia atkreipti dėmesį į Lietuvoje kol kas neišvystytos transporto šakos – krovinių gabenimo upėmis – poreikį.  Asociacijos valdybos pirmininkas Nerijus Baltrukonis teigia, jog siekiant spręsti šią problemą būtina imtis iniciatyvos sukurti pilotinį Nemuno kelio ruožą nuo Baltarusijos sienos iki Kauno HE, skirtą pervežti krovinius savaeigėmis elektrinėmis baržomis.
Kiek tokia iniciatyva draugiška aplinkai, ir kiek prisidėtų prie transporto ir logistikos sistemos efektyvumo laidoje komentavo Žaliosios politikos instituto vadovai Ieva Budraitė ir Remigijus Lapinskas.

I. Budraitė pažymėjo, kad pristatoma iniciatyva prisidėtų prie CO2 emisijų mažinimo logistikos ir transporto sektoriuje, o tuo pačiu ir klimato kaitos procesų stabdymo. Ji taip pat komentavo, kokios prekių ir krovinių gabenimo tendencijos stebimos Europoje, kokias gerąsias praktikas galėtume perimti ir išsamiau pristatė geruosius pavyzdžius dviejose Lietuvos savivaldybėse – Neringoje ir Rietave, kur įgyvendinant tarptautinį projektą Low Carbon Logistics (Mažiau tarši logistika), optimizuojama vidinė miestuose vystoma logistika.

Kaip Pasaulio biomasės energetikos asociacijos (World Biomass Energy Association) prezidentas R. Lapinskas pažymėjo, kad vieni iš galimų tokios vandens transporto rūšies naudotojų – biokuro pardavėjai. Visą pokalbį išgirsti galite čia: https://tv.lrytas.lt/zinios/lietuvos-diena/2019/05/20/news/nemunas-gali-virsti-svarbiu-transporto-keliu-atskleide-ambicinga-plana-10425755/

Share This